Jakość marek własnych Kaufland - analiza produktów
17 stycznia 2025Wielu z nas łapie się na tym, że chwyta po produkty własne sklepów - czy to z potrzeby oszczędzania, czy z ciekawości. A marki własne sklepów Kaufland? To już zupełnie inna...
Kosmetyki z Lidla lepsze od tych z perfumerii?
Okazuje się, że w przypadku kosmetyków nie zawsze wysoka cena idzie w parze z jakością. Udowodnione zostało to między innymi przez hiszpańską organizację konsumencką OCU, która jakiś czas temu przeprowadziła testy 17 kremów nawilżających w cenach od kilku do 230 euro. Panie przez miesiąc testowały je na sobie, nie wiedząc z jakim produktem mają do czynienia. Co ciekawe, okazało się, że najlepszym produktem w tym przypadku okazał się krem z Lidla kosztujący około 3 euro. W Polsce również można go zakupić za mniej niż 10 złotych.
OCU przeprowadziło tzw. ślepe testy konsumenckie. Każdy z 17 kremów był stosowany codziennie przez grupę co najmniej 20 ochotniczek. Dostawały one produkt w pudełku przezroczystym i nie wiedziały z czym naprawdę mają do czynienia. Po upływie czterech tygodni testerki wypełniły kwestionariusze, gdzie mogły wystawić opinię na temat produktów. Jednak oceny pań nie były jedyną podstawą podczas tworzenia rankingu końcowego.
Poza tym bowiem eksperci z OCU wzięli pod uwagę skład produktów. Sprawdzali ile zawierają one produktów aktywnych i odejmowali trochę punktów za konserwanty. Wprawdzie są one dopuszczone do ogólnego użytku przez Unię Europejską, ale niekiedy mogą być dla skóry szkodliwe. Kremy zawierające konserwanty i parabeny często powodować mogą reakcje alergiczne. Podobnie działają substancje zapachowe. Do zdobycia w teście było łącznie 100 punktów. Zwyciężył krem z Lidla zdobywając ich aż 64. Za nim uplasowały się produkty znanych producentów - Vichy czy Garnier.
Wszystkie kremy znajdujące się w ścisłej czołówce przeprowadzonego badania są do kupienia również w polskich sklepach. Wprawdzie badanie przeprowadzono w Hiszpanii, ale na pewno nie pozostanie ono bez wpływu na decyzje zakupowe polskich klientek. W końcu nie od dzisiaj wiadomo, że klienci przede wszystkim dokonując zakupu biorą pod uwagę także stosunek jakości do ceny. Po raz kolejny jest sytuacja, kiedy to produkt pochodzący z dyskontu wygrywa ważny test konsumencki. Dwa lata temu ta sama organizacja z Hiszpanii przeprowadziła test kremów przeciwzmarszczkowych. Wówczas też najlepszy okazał się krem z Lidla. Skutkiem tego badania był nagły wzrost popularności tego kosmetyku. W ciągu zaledwie kilku dni ze sklepów zniknęły całe jego zapasy.Teraz może być podobnie, tylko z kremami nawilżającymi. Wprawdzie po co przepłacać jeśli nie ma zupełnie takiej potrzeby.